Новини

Авто з Європи стане для рівнян доступнішим

З 1 серпня в Україні набувають чинності положення Закону про зменшення акцизного збору на вживані авто з-за кордону. У документі, зокрема, передбачено зниження ставки на автомобілі, двигун у яких має об’єм до 3 тисяч кубічних сантиметрів. Однак під дію закону підпадають автівки, які випущені не пізніше 2010 року та відповідають нормам Євро-5, а з 1 січня 2018 року — Євро-6. Окрім того, за зниженим акцизним збором українці можуть «пригнати» лише один автомобіль на рік, пише “Голосно“.

3_main_ukr

Отже, наскільки ж здешевшає розмитнення автомобіля?

У законі передбачені ставки акцизу на вживані авто

з бензиновим двигуном об’ємом:

до 1000 см3 — 0,102 євро за кубічний сантиметр;

1000-1500 см3 — 0,063 євро за кубічний сантиметр;

1500-2200 см3 — 0,267 євро за кубічний сантиметр;

2200-3000 см3 — 0,267 євро за кубічний сантиметр.

з дизельним двигуном:

до 1500 см3 — 0,103 євро за кубічний сантиметр;

1500-2500 см3 — 0,327 євро за кубічний сантиметр;

2500 і більше см3 — 2209 євро за кубічний сантиметр.

Відтак, зменшення акцизу на вживані авто значно здешевить їхнє перевезення з-за кордону. Наприклад, купуючи в Європі авто ціною у 5 тисяч євро з бензиновим двигуном об’ємом 1600 кубічних сантиметрів, в Україні додатково доведеться сплатити 10 відсотків так званого ввізного мита, майже 430 євро акцизного збору, 3 відсотки у Пенсійний фонд та 20 відсотків ПДВ від вартості авто разом із акцизним збором та митом. Загалом таке авто обійдеться 7 тисяч 325 євро. Раніше ця цифра була більшою майже на 2 з половиною тисячі.

02_85

Разом з тим, за словами місцевих фахівців, акциз зменшили перш за все на автомобілі преміум-класу.

— Знижені акцизні ставки передбачені передусім на нові дорогі автівки, в яких двигун відповідає нормам Євро-5 та вище. Вартість таких машин — кілька десятків тисяч доларів. Українська сім’я не може собі дозволити придбати таке авто. Визнаю, що зменшення вартості акцизного збору знизить з 1 серпня розмитнення «пригнаних» з-за кордону авто, які підпадають під дію нового закону, але ПДВ та інші податки доведеться платити. Як результат, сума розмитнення автомобілів все одно залишається кругленькою, — зазначив правознавець, фахівець з питань власності Гліб Олійник.

Тому, за словами активістів, акцизний збір варто було б знизити на сімейні та вантажні автомобілі, також автобуси.

— В Україні не виробляють якісних автобусів. Однак ціна на вітчизняний громадський транспорт захмарна. За ці кошти можна було купити за кордоном новий, якісний автобус, якби ж не величезна вартість його розмитнення. Це ж саме стосується й вантажних автомобілів. Нині в нашій країні постійно знижуються якість та рівень вантажних перевезень, оскільки люди не можуть купити нові автомобілі, тому що доводиться платити великі суми після ввезення їх на територію України, — заявив керівник ГО «Союз перевізників України» Валентин Демчук.

Окрім того, нарікають правозахисники й на час дії закону. Оскільки за зниженими ставками акцизного збору розмитнити автомобіль можна лише до кінця 2018 року.

Безкоштовна пошта @Rivne.com.ua

Адреса: @rivne.com.ua 
Пароль:
  Забутий пароль |  Нова адреса