Новини Статті

Що буде з рівненським аеропортом?

За півроку з рівненського летовища відправили 34 міжнародних рейси та стільки ж внутрішніх. Усі — чартерні. Про регулярні польоти до Польщі з Рівного уже мовчать. Руліжна доріжка досі не зроблена. Не можуть похвалитися в аеропорту і новиною про відкриття дьюті-фрі, бо в оренду здали не ті площі, тож тепер доведеться пробивати стіну, пише “РВ“.

Реконструкцію руліжної доріжки (її розширення, аби приземлятися у Рівному могли літаки з двигунами знизу, типу «Боїнг») розпочали у червні і обіцяли завершити за місяць. Директор аеропорту Ігор Насинюк каже, що затримка — через чеські вогні для смуги. Їх досі начебто не доставили. Окрім того, аеропорт нині просить з обласного бюджету додатково 800 тис. грн. на «руліжку». Як виявилося, проект реконструкції розробили за старими стандартами, не включивши новітні знаки та світлові сигнали, зокрема світлові стрілки, що вказуватимуть напрям руху для пілотів, та з’єднувальні муфти. За словами п.Насинюка, літаки приземлятимуться і без цих стрілок та муфт, проте в аеропорту хочуть, аби все було «за міжнародними стандартами». Тендер на 800 тис. грн. не оголошуватимуть, кошти віддадуть фірмі «Стиль-Декор», яка робила реконструкцію.

Експлуатувати доріжку зможуть лише після того, як її ремонт пройде перевірку Державіаслужби. За безпечність використання доріжки особливо переймаються в облраді, що є власницею аеропорту. Бо як зазначив перший заступник голови Олександр Корнійчук, якщо доріжка буде неякісною і у двигун літака потрапить хоч найменший камінчик, 1,5 млн. доларів на ремонт доведеться викладати з обласного бюджету.

Поки «руліжку» не завершать, переговори з авіакомпаніями не розпочнуть. Єдині рейси, про які нині говорять хоч з якоюсь впевненістю — чартерні польоти на Єгипет від туроператора TPG. Але нагадаємо, що влітку TPG достроково припинив літати до Туреччини, а торік авіарейси до Єгипту також завершили раніше від запланованого через малу кількість туристів.

— Рівненський туроператор «Олександра» хоче відкривати свої чартерні рейси з нашого аеропорту, але коли буде готова руліжна доріжка,  — зазначив Ігор Насинюк. — Поки тримають у секреті, з яким авіаперевізником працюватимуть та на який напрямок хочуть відкривати авіарейс.

Тим часом компанія «Дьюті Фрі Україна ЛТД», яка має швейцарське коріння, підписала договір оренди з рівненським аеропортом, аби відкрити магазин вільної торгівлі. За 26 кв. м вже з травня платить летовищу 5900 грн. на місяць. Проте, як виявилося, під час домовленостей виникло серйозне непорозуміння. Приміщення, яке взяла в оренду компанія, входить до зони прильоту, а Duty Free, як відомо, має працювати у зоні вильоту.

Наразі компанія клопоче, аби їй дозволили реконструювати орендовану площу, щоб зробити вихід на зону вильоту. Також Кабмін надіслав у Верховну Раду клопотання, щоб компанії надали дозвіл на роботу такого дьюті-фрі. Ігор Насинюк зазначає, що на території летовища не було іншого вільного приміщення, окрім зони прильоту, аби надати компанії в оренду.

Окрім того, компанія просить згоду облради на «проведення переобладнання та ремонт орендованого приміщення». Депутати комунальної комісії за рекомендацією начальника юридичного відділу апарату облради Богдана Гречка відставили питання на довивчення. Хочуть, аби компанія надала попередні розрахунки, які саме роботи збирається виконати та на яку суму. За словами п.Гречка, вклавши чималі кошти у реконструкцію, інвестор зможе потім виставити претензії аеропорту, що це були «невід’ємні поліпшення орендованого майна», і вимагатиме або компенсувати кошти, або надати площу у власність.

«Дьюті Фрі Україна ЛТД», за словами Ігоря Насинюка, уже відкрила магазини в аеропорту Ужгорода. Підприємство діє в Україні з 90-х і зареєстроване у Києві. Власником його є швейцарець Мартін Еллінг, який також володіє компанією «East West Biopharma», що займається біологічними розробками.

Безкоштовна пошта @Rivne.com.ua

Адреса: @rivne.com.ua 
Пароль:
  Забутий пароль |  Нова адреса