Статті

Скільки коштує лікарська помилка?

<P>Цей прикрий випадок мав продовження: за скаргою батьків потерпілої дитини поліклініку перевірила комісія з управління у справах захисту прав споживачів. Перевірка, як стверджує головний лікар медзакладу Надія Мельник, була ретельною і таки засвідчила порушення — несвоєчасне надання технічної документації на термометр сухожарової шафи, за що було накладено штраф у розмірі 510 гривень. Батьки ж дівчинки збираються подати в суд задля компенсації моральних та матеріальних збитків.
<P>Надія Мельник підтвердила, що такий факт мав місце у медзакладі і помилка лікаря очевидна, однак вона наголосила, що лікар дитині не заподіяла шкоди, а всього лише несвоєчасно надала допомогу. Бо у справді хворого зуба вже розвинувся пульпіт (запалення – авт.), а видалений помилково рано чи пізно все одно слід було би вирвати, бо це був лише корінь молочного зуба. Відтак — провина медпрацівника, як стверджує головний лікар, насамперед у тому, що недостатньо було зібрано анамнез (історія розвитку хвороби – авт.).
<P>
<BR>За словами Надії Мельник, пані Тетяна, яка лікувала дівчинку,— хороший лікар і наразі її перевели працювати із хірургічного відділення у стоматкабінет однієї зі шкіл. Утім найбільше у цій ситуації дивують головного лікаря дії працівників управління у справах захисту прав споживачів:
<BR>— Наприкінці серпня, коли я вийшла із відпустки, до поліклініки завітали з перевіркою. Оглянули всі кабінети, всі медикаменти. У складеному за підсумками рейду протоколі зазначалося, що головний лікар несвоєчасно надала паспорт на термометр сухожарової шафи. Також із їх боку надійшло зауваження, що книга скарг у реєстратурі лежить на столі, а не висить на стіні. Образливо, бо якби у документі записали, що штраф призначено за помилку лікаря, було б зрозуміло, за що власне штрафують. А так наробили слави…
<P>Хочу поскаржитись на…
<BR>Так чи інакше, а цей неординарний випадок набув чималого розголосу. Про нього говорили на засіданні Рівненського прес-клубу в понеділок, коли журналісти з допомогою працівників управління у справах захисту прав споживачів з’ясовували, при купівлі яких товарів та послуг найчастіше дурять рівнян.
<BR>Як розповіла начальник управління у справах захисту прав споживачів Євгенія Мосіюк, не менш приголомшливий випадок, аніж вищенаведений, трапився у вересні цього року у спеціалізованому дошкільному дитячому будинку. Сиріт годували мюслі невідомого походження з “гуманітарки”, термін використання яких був давно закінчений. Про таке порушення управління у справах захисту прав споживачів повідомили працівники дитбудинку. Натомість директор цього закладу, за словами Євгенії Мосіюк, довго не визнавала ні власної провини, ані провини людей, котрі безпосередньо відповідали за прийом неякісної продукції, мотивуючи фінансовою неспроможністю закладу відповісти за недбальство. Лише днями вона сплатила 100 гривень адміністративного штрафу. На заклад також накладена економічна санкція у розмірі 700 гривень, котрі мають бути стягнені з працівників, відповідальних за прийом та харчування дітей неякісними продуктами.
<P>Загалом же громадяни скаржаться в управління все частіше. Значним чинником цього, за переконанням Євгенії Мосіюк, є ріст правової свідомості рівнян. Так, за десять місяців цього року надійшло 1334 звернення громадян щодо неякісних товарів та послуг. При цьому ще 1998 року їх було лише 223, 2002 — більше семисот, 2004 — близько півтори тисячі. Упродовж семи років (1998-2004) споживачам за придбані неякісні товари та послуги повернуто майже 900 тисяч гривень. З усіх цьогорічних звернень 90% вирішено на користь споживачів. Людям відшкодували збитки у сумі 220,5 тис. грн.
<P>Значною проблемою для управління, як зазначила його провідний спеціаліст Ірина Удовиченко, стає відкриття планів перевірки підприємцям, щодо яких вона має бути здійснена. Ті у свою чергу просто зачиняються або ж перешкоджають працівникам управління здійснювати свою роботу. Щоправда, за такі порушення на них можуть бути накладені додаткові фінансові санкції.

Безкоштовна пошта @Rivne.com.ua

Адреса: @rivne.com.ua 
Пароль:
  Забутий пароль |  Нова адреса