Новини

Асфальт розтанув

<P><h2 style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; font-size: 18px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; color: #0a0a0a;”>Комунальники кажуть, що це – через мінливу погоду</h2>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”><strong>Знову сніг зійшов разом з асфальтом. На жаль, так само сталося і в сусідів – Житомирі, Луцьку і Львові, у столиці й майже по всій Україні. Навіть Прем’єр Микола Азаров заявив на всю країну, що «цьогорічна зима остаточно доконала багато кілометрів доріг і вулиць» і на деякі дороги тепер «неможливо дивитися без сліз». А голова Київської державної адміністрації знявся в теленовинах на тлі картинки, де дорожники закидають новий асфальт просто в калюжі, аби людям хоч якось можна було їздити. Але той факт, що іншим доводиться не краще, ніж нам, – слабка втіха.</strong></p>
<h2 style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; font-size: 18px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; color: #0a0a0a;”>Чим Рівне гірше?</h2>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>На запитання, як пережили цьогорічну зиму міські вулиці, тоді ще головний комунальник міста Іван Гема відповів лаконічно і майже вичерпно:</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>– Дуже погано!</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>Далі можна було би й не розпитувати. Але Івана Івановича тема «поганості» доріг зачепила не менше за нас.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>– Земля не замерзала, а зверху – лід. Цей перепад відразу розриває покриття. Дороги, капітально відремонтовані торік-позаторік, ще витримали, а що з іншими – бачите самі.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>Що ж, проти законів фізики не попреш. Температурні перепади зробили свою справу. Потрапляючи у найменшу тріщинку на асфальті, вода розриває її зсередини, коли замерзає і стає льодом.</p>
<h2 style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; font-size: 18px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; color: #0a0a0a;”>Антирейтинг весняних вулиць</h2>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>Щоб не бути суб’єктивними, оцінити стан покриття міських вулиць ми попросили Віктора Климука, начальника міського ШЕУ. Тим більше що днями фахівці його підприємства саме проводили їх ревізію і складали графік «невідкладної допомоги».</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>– Найбільше в місті постраждали дороги, у яких уже й так підходив до завершення час експлуатації, тобто збіг ресурс між плановими капітальними ремонтами, – розповів Віктор Якович. – Найгірше пережила зиму вулиця Княгині Ольги. 10 років тому – наприкінці 2003-го – дорожнє покриття тут капітально ремонтували спеціалісти з Тернополя. Вони використали недоброякісний ще­бінь, до якого погано пристав бітум. Наступна з центральних – вулиця Київська, на ділянці від дванадцятої школи до автовокзалу. Торік ми вже знали, що за зиму з асфальтом тут буде халепа, й почали роботи з перспективою проведення капітального ремонту: підняли бордюри, зробили частину тротуарів. Капітальний ремонт на Київській не робили із часів радянської влади, тільки один раз – поверхневу обробку, та й ту 15 років тому. Третьою «бідовою» вулицею за зиму стала Соборна на ділянці від Театральної площі до Кооперативного коледжу. Головна причина руйнації асфальтобетону в центрі – це те, що поряд велися масштабні будівельні роботи. Соборна перевантажена і так, а по ній ще й бетон і блоки підвозили. Додамо погане водовідведення і тяжку зиму, от і маємо результат. Але цього року тут обійдемося поточним ремонтом.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>До найбільш постраждалих ділянок Віктор Климук додав перевантажене транспортом перехрестя вулиць Князя Володимира, Набережної і Шухевича. Зараз там добре проїжджати хіба що танком.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>– Його врятує тільки ка­пітальний ремонт, притому не «радянськими» методами, а за сучасними європейськими технологіями – з улаштуванням гідробар’єра й із підсиленням основи кількома «фундаментними» шарами. Інакше, – запевнив шляховик, – покриття довго не прослужить.</p>
<h2 style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; font-size: 18px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; color: #0a0a0a;”>Не така страшна зима, як її малюють</h2>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>А от проспект Миру, вулиці Відінська, Грушевського, Кавказька, Чернишова, Мельника, Князя Острозького, Буковинська, Скляренка, Волинської дивізії, Макарова, Корольо­ва, ділянки на Вербовій, Олени Теліги, Поліщука, Білій, Соборній – від Дубенської до моста над Устею, і ціла низка інших вулиць на думку найавторитетнішого міського дорожника екзамен важкою зимою витримали.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>– Розширювати цей перелік можна довго, бо це фактично список вулиць, на яких за останні роки робили капремонти. Виняток у цьому списку – Павлюченка: «посипалася», бо на дорозі немає водовідводу. Колись давно місто тут зекономило, то тепер доводиться все переробляти, – розводить руками Віктор Климук. – А тут ще така мінлива зима: то відлига, то мороз. Ще в грудні нам здавалося, що проблемних ділянок на весну матимемо набагато менше.</p>
<h2 style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; font-size: 18px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; color: #0a0a0a;”>Хто за все заплатить?</h2>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>За попередніми висновками комунальників лише поточні ремонти міських вулиць виллються в копієчку – в без малого п’ять мільйонів гривень. Чиї це мають бути гроші?</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>Як виявилося, «свіжі» ділянки, наприклад торік відремонтовані вулиці, відновлять по гарантії виконавці робіт. За все інше доведеться платити з міського бюджету.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>Теоретично місто повинне отримати на ремонти і утримання доріг загального використання субвенцію – кошти від держави, яка забирає до своєї казни акцизи на пальне. А як то станеться на практиці, прогнозувати ніхто не береться. У бюджетах попередніх років ці видатки були закладені хоча б у гарантовані статті витрат, та й тоді надходили до Рівного лише під зиму і з горем навпіл. Цього ж року державні кошти рівненські шляховики будуть очікувати з «незахищеної» статті. І пережити безгрошів’я в борг їм тепер навряд чи вдасться: через минулорічні казначейські затримки виплат вони завинили субпідрядникам понад півтора мільйона гривень. Тепер «під чесне слово» бітуму, щебеню, піску чи відсіву їм ніхто не дасть.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>Тим більше що той же Микола Азаров оголосив, що на будівництво, утримання та відновлення пошкоджених доріг в Україні необхідно 2 мільярда гривень, а тепер із бюджету виділяється лише 417 мільйонів. Решту ресурсів Азаров запропонував шукати в місцевих бюджетах і в комунальних підприємств. Тобто в тих кишенях, у яких давно гуляє вітер.</p>
<h2 style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; font-size: 18px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; color: #0a0a0a;”>І що тепер?</h2>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>Як би там не було, але рівненські комунальники запевняють мешканців міста, що тільки-но настане тепло і підсохне земля, вони швидко підлатають розбиті морозами, відлигами й колесами автомобілів вулиці.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 12px; line-height: 19px;”>– Спочатку відремонтуємо покриття там, де є маршрути громадського транспорту, а згодом – і всі інші. Рівне не таке багате, як столиця, і марнувати асфальт, закатувати його, як у Києві, в багнюку й калюжі не будемо, – зауважив начальник міського ШЕУ. – Влітку вже будемо їздити не гірше, ніж у попередні роки. Ну а про такі вулиці, як у європейських столицях, де асфальт, неначе скло, можемо поки лише мріяти. Не такі у нас поки що технології, а головне – не ті гроші. Маємо, що маємо…</p>

Безкоштовна пошта @Rivne.com.ua

Адреса: @rivne.com.ua 
Пароль:
  Забутий пароль |  Нова адреса