Коментарі

Коли сусіди не платять за опалення, як відстояти свої права?

<P>Уже кілька днів, як розпочався опалювальний сезон. Проте теплом зігрілись не всі. Комунальники наголошують: не подадуть опалення доти, доки всі мешканці не погасять борг. Але яке відношення до сусідів мають ті, хто за послуги платить? За що вони мають потерпати та мерзнути? А мета розвішених оголошень про заборгованість — налаштувати одних проти інших?
<P>Можливо, ці оголошення подіяли б за радянської влади. Сьогодні ж реакція, яку вони викликають, — це спроба якнайшвидше зірвати злощасний папірець. Колективізм уже давно в минулому.
<P>
<BR>Юрист радить
<P>— Відповідно до законодавства, опалювальний сезон розпочинається тоді, коли середньодобова температура повітря протягом трьох діб підряд становить +8 градусів за Цельсієм. Причому нормальною вважається температура повітря в житлових приміщеннях (за умови їх утеплення) +18 градусів, у наріжних кімнатах — 20 градусів тепла за Цельсієм.
<P>— Приблизно опалювальний сезон розпочинають 15 жовтня, — розповідає юрист-консультант Рівненської обласної громадської організації “Комітет виборців України” Микола Глотов. — Якщо опалювальний сезон розпочався, а послуги у квартиру не надають, треба звернутися до надавача послуг. У цьому випадку споживач викликає представника виконавця для складання та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види порушень кількісних і якісних показників послуг тощо. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їх підписами. У разі неприбуття представника виконавця у визначений договором строк або необґрунтованої відмови від підписання акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. Акт-претензія подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.
<P>Микола Глотов зауважує, що маючи складений акт, споживач має право паралельно звернутися до суду і просити про те, щоб зобов’язати підприємство надавати послуги або надавати послуги якісно. Якщо споживач отримав відмову від організації щодо проведення перерахунку, то це питання можна також вирішити через суд.
<P>— У цьому випадку до позову додається акт, копія заяви з проханням зробити перерахунок та відповідь підприємства, — продовжує юрист-консультант. — Це вже проблема надавача послуг, що він не може забезпечити теплом та гарячою водою тих у будинку, хто за послуги сплачує. А ще споживач може просити суд про відшкодування моральної та матеріальної шкоди. Наприклад, якщо склали акт і у той період хтось із сім’ї захворів, є довідка від лікаря, то підприємство має відшкодувати витрачені на лікування кошти.
<P>Микола Глотов каже, що про випадки стягнення матеріальної та моральної шкоди з теплопостачальних підприємств не чув. Проте запевняє, що законодавство таку можливість дає.
<P>
<BR>Холод змусив розрахуватися
<P>— Доки середньодобова температура повітря плюс три градуси за Цельсієм, будинки-боржники включені не будуть. Коли температура буде мінусовою, тоді тепло до цих будинків подаватиметься, щоб не розмерзлася система, — каже начальник житлового відділу міського УЖКГ Олена Москальчук. — Звісно, за таких умов постраждають ті, хто оплачує послуги, але технічної можливості відключити лише квартири боржників ми не маємо. Хочу зазначити, що за останні дні оплата зросла, боржники почали гасити борги. Так, із 28 будинків-боржників ОСББ та відомчого житла уже шість проплатили заборгованість. На початок опалювального сезону проплата зросла до 95 відсотків. Холод подіяв і ті оголошення, які працівники підприємств розклеїли на дверях під’їзду в суботу. Звичайно, на довго вони там не затрималися. Але, може, сусід побачить та скаже щось за борг, чи совість замучить, бо інші через нього мерзнуть.
<P>Скарг комунальники не бояться
<P>На прес-конференції щодо початку опалювального сезону, що відбулася у понеділок, перший заступник міського голови Олексій Хмилецький повідомив, що будинки з рівнем проплати за комунальні послуги менше 90 відсотків підключатимуть до опалення в останню чергу.
<P>А директор КП “Теплотранссервіс” Петро Сергійчук сказав, що скаргам мешканців будинків-боржників не здивується.
<P>— Минулого року ми отримали більше трьох тисяч таких скарг, — повідомив він. — Розглянули чимало варіантів, як від’єднувати від теплопостачання окремі квартири та ще раз переконалися, що це неможливо. Тому через злісних неплатників страждатимуть мешканці всього будинку. Як показує практика, найбільші борги мають якраз люди, у яких великі достатки, натомість пенсіонери платять справно.
<P>Відповідаючи на запитання “Що ж робити справним платникам, які мешкають у такому будинку?”, пан Сергійчук лише порадив спробувати вплинути на сусідів, які не оплачують спожиті послуги. Разом з тим він запевнив, що у разі суттєвого похолодання опалення подадуть і до будинків-боржників. Проте, яку температуру він мав на увазі, начальник комунального підприємства не уточнив.
<P>Витяг із договору про надання послуг із теплопостачання
<P>3 Розділ “Предмет договору”, пункт 1.1: “…Підприємство зобов’язується надавати Споживачеві відповідної якості послуги з централізованого опалення та підігріву води, а Споживач зобов’язується своєчасно здійснювати оплату за споживання послуг на умовах даного договору”.
<P>3 Розділ “Порядок розрахунків”, пункт 2.4: “…Споживач проводить оплату за отримані послуги шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Підприємства. Розрахунковий період оплати — один календарний місяць. Термін внесення платежів не пізніше 20-го числа місяця наступного за розрахунковим. При цьому Споживач отримує рахунок до 10-го числа кожного наступного за розрахунковим місяця”.
<P>3 Розділ “Обов’язки та права підприємства”, пункт 4.1.1: “…Забезпечувати надання Споживачеві послуг з додержанням відповідних положень, правил та норм”. Пункт 4.1.5. передбачає підігрівати воду згідно з графіком подачі гарячої води, узгодженим з органами місцевого самоврядування.
<P>3 Розділ “Права та обов’язки споживача” пункт 5.1.1: ”…Своєчасно оплачувати надані Підприємством послуги”. Пункт 5.2.1: “…Споживач має право на одержання послуг, якість яких повинна відповідати вимогам чинного законодавства”. Пункт 5.2.3: “…Зменшення розміру плати в разі надання послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількості та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання”.
<P>3 Розділ “Вирішення спорів”: “…Усі спори, які виникають по договору або пов’язані з ним, вирішуються шляхом переговорів між Сторонами. Якщо відповідний спір неможливо вирішити шляхом переговорів, він вирішується у судовому порядку”.
<P>Найбільші будинки-боржники Рівного станом на 10 жовтня
<P>Адреса будинку Сума боргу, грн
<P>Ак. Грушевського, 38 107518,67
<P>Ак. Грушевського, 40 132537,43
<P>Ак. Грушевського, 44 141297,74
<P>А. Мельника, 10 109393,34
<P>А. Мельника, 12 131170,75
<P>А. Мельника, 8 219189,93
<P>Вербова, 37 110271,70
<P>Волинської Дивізії, 29 119000,17
<P>Волинської Дивізії, 31 117395,01
<P>Дубенська, 40 153367,63
<P>Є. Коновальця, 10 112045,86
<P>Є. Коновальця, 12 102509,13
<P>Є. Коновальця, 6 122411,88
<P>Київська, 44 148331,36
<P>Костромська, 1 198662,59
<P>Мірющенка, 41а 110428,09
<P>Макарова, 10 132792,81
<P>Макарова, 28 109044,18
<P>Макарова, 38 100559,21
<P>Макарова, 8 159346,67
<P>О.Теліги, 49 117247,41
<P>Р. Шухевича, 14 156158,06
<P>Р. Шухевича, 18 393767,63
<P>Р. Шухевича, 2 231238,01
<P>Струтинської, 10/12 131585,71
<P>Фабрична, 24 145331,37

Безкоштовна пошта @Rivne.com.ua

Адреса: @rivne.com.ua 
Пароль:
  Забутий пароль |  Нова адреса