Новини

Рівненські жертви фосфорної аварії

<P>Від отруєння парами фосфору під час гасіння пожежі на Львівщині постраждало і 26 рівненських залізничників. Одними з перших працівники пожежного потяга Здолбунів прибули на місце аварії в Ожидів. Вони працювали там понад сім годин. А вже наступного дня звернулися за допомогою до медиків. Наша кореспондентка відвідала потерпілих у рівненській залізничній лікарні.
<P>Скарги в усіх потерпілих були схожі: різь в очах, печія у горлі, біль у грудях, нудота. Найгірше себе відчув старший пожежний потяга Здолбунів Анатолій Кушнірук. У чоловіка навіть стався серцевий напад і він потрапив до реанімації.
<P>За словами головного лікаря відділкової лікарні ст.Рівне Львівської залізниці Миколи Трофимчука, п’ятеро чоловіків потрапили у медзаклад у стані середньої важкості, в інших — легка ступінь отруєння парами згоряння фосфору. Нині їхній стан медики оцінюють як задовільний. І в понеділок вісім чоловік почали готувати до виписки. Серед пацієнтів і дві жінки, які готували та розносили їжу залізничникам.
<P>Щодо методів лікування, то Микола Трофимчук каже, що методичні рекомендації для лікування потерпілих розроблені Міністерством охорони здоров’я і однакові для всіх, хто отруївся фосфорними сполуками. Основне, що роблять лікарі, — намагаються очисти організм і постійно перевіряють стан нирок та печінки. Тому що така аварія сталася вперше, то в Україні немає методик лікування хворих, констатує Микола Трофимчук.
<P>Негаразди зі здоров’ям потерпілі залізничники пов’язують насамперед із відсутністю необхідних засобів захисту під час гасіння пожежі на Львівщині. Чоловіки стверджують, що двох апаратів захисту їм вистачило на годину роботи. А далі рятувалися марлевими пов’язками, просоченими водою з содою. Не пощастило працівникам потяга Здолбунів ще й тому, що вітер з пожежі постійно дув у їхній бік, отож весь дим з фосфором летів саме на наших залізничників.
<P>Однак думок про відмову працювати на гасінні ні в кого з них не виникало.
<P>— Це наша робота, — кажуть в один голос.
<P>І полегшено зітхають, що подібні аварії стаються вкрай рідко.
<P>n тим часом
<P>Казахстан каже, що цистерни в аварії не винні
<P>Директор компанії “Казфосфат” Кайрат Шотбаков відкинув звинувачення міністра транспорту України Миколи Рудьковського щодо неналежного стану цистерн, аварія яких 16 липня спричинила викид фосфору на Львівщині.
<P>Під час телемосту з Києвом він заявив, що перевезення фосфору відбувалося за відповідним дозволом, а масштаби самої аварії в Україні перебільшені, повідомляє “Бі-Бі-Сі”.
<P>“Щодо закидів із боку України, ми їх не визнаємо. Товар, жовтий фосфор, перевозився в цистернах, які є технічно справними”, — заявив Шотбаков.
<P>“Ми постійно працюємо з заводом-виробником – це, до речі, наші колеги в Маріуполі, а також із тими, хто за рішенням залізничників країн СНД має право на надання технічного дозволу для цистерн, які перевозять жовтий фосфор. Тому ніяких закидів щодо несправності цистерн ми не сприймаємо, щодо всього іншого – чекаємо на результати розслідування”, — додав він.
<P>В свою чергу, директор Інституту хімії академії наук Владислав Гончарук запевнив, що фосфор уже не містить небезпеки для людини.
<P>В інтерв’ю Бі-Бі-Сі директор департаменту безпеки Мінтрансу Юрій Гержот визнав, що вогнеборці працювали без респіраторів, проте, за його словами, пішли на це, щоб заощадити час.
<P>“В полум’ї потрібен не респіратор, а ізолюючий протигаз. А в ізолюючому протигазі це гасіння було би набагато складніше і довше. І в Чорнобилі мало хто вдягав респіратори. Це в чомусь порушення, але не можна казати, що респіраторів не було, вони були”, — заявив він.
<P>“Чому сьогодні не виписують з клініки і не ставлять усім діагноз? Показання таке – якщо за десять днів, коли звернувся потерпілий, не буде змін у печінці, можна сказати, є вплив на організм чи немає”, — додав представник Мінтрансу.
<P>В свою чергу, екологи закликають не “демонізувати” фосфор, наголошуючи, що фосфор містить небезпеку лише в разі потрапляння в організм людини безпосередньо після займання при роботі без респіратора та вдиханні парів фосфору.
<P>n альо, залізниця!
<P>Вже сьогодні поїзди можуть піти за старим маршрутом
<P>Майже п’ятдесят працівників залізниці з Рівненської області долучилися до ремонту залізничного шляху між станціями Ожидів та Красне на Львівщині. Про це ”ГАЗЕТІ” повідомив у середу начальник Рівненської дирекції, заступник начальника Львівської залізниці Ярослав Коник, який і досі знаходиться у Буському районі Львівської області.
<P>— Зараз ремонт колії майже завершений, — розповів він. — Є у цьому заслуга й рівненських спеціалістів: колійників, експлуатаційників та інших. В середу близько шістнадцятої години потяг із цистернами з фосфором мають відправити у Казахстан. Якщо усе пройде без ускладнень, можливо уже із завтрашнього дня пасажирські потяги їздитимуть за старим маршрутом.
<P>Зі слів пана Коника, на місці катастрофи й досі цілодобово чергують бригади рятувальників, пожежників та швидкої медичної допомоги. ”Масової евакуації серед мешканців постраждалих районів немає”, — запевнив він.
<P>Також заступник начальника Львівської залізниці розповів, що мешканці Рівненської області й далі купують квитки у львівському напрямку. Масової відмови населення їхати у сусідню область, з його слів, немає.
<P>n офіційно
<P>Влада закликає не хвилюватися
<P>Рівень зараженості ґрунту та води на Рівненщині в межах норми. Про це повідомив на прес-конференції заступник голови облдержадміністрації Юрій Благодир.
<P>- Концентрація фосфору та його сполук у ґрунті, воді та рослинах на Рівненщині навіть трішки менша норми, — зазначив пан Юрій. — Всі заміри експертів МНС та санітарно-епідеміологічної станції підтверджують, що небезпеки життю та здоров‘ю жителів не існує.
<P>Ольга ІЛЬЧУК, ТРК “Рівне 1”

Безкоштовна пошта @Rivne.com.ua

Адреса: @rivne.com.ua 
Пароль:
  Забутий пароль |  Нова адреса