Коментарі

Робота без зарплати

<P><p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”><strong>Нещодавно статистика обнародувала інформацію про те, що заборгованість із виплати зарплати в нашій області знову пішла стрімко рости. Чим це викликано, які тенденції призвели до цього невтішного факту зокрема у Рівному, про це наш кореспондент розпитував заступника міського голови Рівного Сергія ВАСИЛЬЧУКА, який очолює міську комісію з питань погашення заборгованості із заробітної плати, отже, постійно тримає руку на пульсі цієї проблеми.</strong></p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>– Станом на початок квітня, – повідомив Сергій Миколайович, – по нашому місту заборгованість із виплати зарплати становила 6 мільйонів 448 тисяч.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”><strong><em>– На чиїй совісті цей борг? Йдеться переважно про банкрутів чи економічно активні підприємства?</em></strong></p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>– Без сумніву, це економічно активні підприємства. 6 мільйонів 430 тисяч гривень боргують своїм працівникам саме вони. Підприємства-банкрути недоплатили працівникам значно меншу суму – 18 тисяч гривень.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”><strong><em>– Хто в нашому місті рекордсмен по боргах?</em></strong></p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>– Ним був, є і, мабуть, ще довго залишатиметься Рівненський автомобільно-ремонтний завод. З його проблемами ми на рівні міста не можемо справитися жодним чином. Хоча щодо погашення заборгованості це підприємство вживало багато різних заходів, аж до продажу його майна, проте вирішити проблему повністю не вдалося.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>Річ у тім, що це державне підприємство, а тому подати його на банкрутство ми не можемо. А Міністерство оборони, до чийого відання належить цей завод, за останні років десять не вклало в це підприємство жодної копійки.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”><strong><em>– Значить, цей завод їм просто не потрібен.</em></strong></p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>– Може, й так. Але рішення про державне підприємство треба приймати на рівні держави. Якщо завод Міністерству оборони потрібен, то нехай воно надає заводу замовлення та фінансує їх, а коли ні, то нехай вирішує його долю іншим чином. Наприклад, приватизує, реструктуризує, банкрутує – робить що завгодно, аби не задавнювати і так задавнену проблему.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>Ми постійно відслідковуємо ситуацію, то скажу вам, що станом на березень борги цього підприємства сягнули більше ніж десяти з половиною мільйонів гривень. У цій сумі не тільки зарплата, а й податки, збори і все інше.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>Черговий раз із цього приводу ми написали листи до виконувача обов’язків міністра оборони України, голові обласної державної адміністрації, військовому прокуророві західного регіону України. Одне слово, повідомили і нагадали всім відповідальним за долю цього підприємства, що в Рівному є такий завод і що його проблеми потрібно вирішувати.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”><strong><em>– Якщо завод так довго не вдається завантажити роботою, то, може, простіше продати його майно?</em></strong></p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>– Усе, що можна, там уже описали і виставили на реалізацію. Але в кого сьогодні є гроші, щоб купувати те майно? Ситуація там вкрай складна, і вона буде тільки погіршуватися, заборгованість буде рости – треба дивитися правді в очі.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”><strong><em>– Сергію Миколайовичу, а яка ситуація з боргами по зарплаті у тролейбусному парку?</em></strong></p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>– Рівнеелектроавтотранс станом на перше квітня мав заборгованість по зарплаті 1 мільйон 884 тисячі гривень. Буквально за 7 днів квітня майже 400 тисяч гривень було погашено. Це підприємство, на щастя, не має поточної заборгованості з поточних платежів з єдиного соціального внеску, ПДВ, податку з доходів фізичних осіб.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>У той же час станом на перше квітня держава заборгувала тролейбусникам більш як 2,1 мільйона гривень. Тобто якби з ними розрахувалися, то й підприємство погасило б борги із зарплати перед своїми працівниками.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>А ще ж майте на увазі, що з року в рік суми, які передбачаються державою на відшкодування пільгових перевезень, є меншими за фактично надані пільговикам послуги. І ще свою частку до цього клубка проблем вносить казначейство, яке до безконечності затягує виплату вже виділених коштів.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”><strong><em>– Відомо, що через казначейство особливо терплять дорожники.</em></strong></p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>– Так, вони наступні у списку боржників. Це підприємства, які належать ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України», – філії Рівненської ДЕД, Колоденської ДЕД, це ДП «Рівненський облавтодор» та інші підприємства, які фінансуються за виконані роботи з державного бюджету. Вони мають реально зароблені кошти, не мають боргів з податків, але на останньому засіданні комісії ми заслуховували їх щодо боргів із зарплати за січень-лютий. Тільки-но держава заплатить їм за виконані роботи, як ці борги буде ліквідовано. У них є підписані акти про виконані роботи на десятки мільйонів гривень, то якщо казначейство почне пропускати ці кошти, проблема там вирішиться.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”><strong><em>– А є надія, що казначейство колись ці кошти розморозить?</em></strong></p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>– Надія є завжди. Фінансова система в Україні рано чи пізно стабілізується. Якщо ми отримаємо грошові ресурси від міжнародних організацій, рахунки будуть розблоковані і держава зможе виконати зобов’язання перед тими підприємствами, яким вона заборгувала.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”><strong><em>– Нещодавно оголосив про вивільнення працівників облводоканал, який теж не в змозі вчасно розплачуватися з людьми.</em></strong></p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>– Його проблема створена штучно і витікає з невідповідності тарифів реальній собівартості тих послуг, які надає підприємство. Хоча це підприємство реально самотужки намагається вибратися з кризового стану. Якщо станом на перше березня заборгованість із зарплати на облводоканалі становила 1 мільйон 111 тисяч гривень, то всього за місяць її скоротили до 478 тисяч.</p>
<p style=”margin: 10px 0px 20px; padding: 0px; color: #333333; font-family: Arial, serif; font-size: 11.818181991577148px; line-height: 17.781816482543945px;”>І ще декілька підприємств мають невеликі борги схожого походження. Вони можуть без проблем погасити заборгованість із зарплати, коли їм самим повернуть борги. Єдине підприємство, чиї борги сьогодні практично безнадійні, – це, повторюся, авторемзавод. Тут потрібна тверда воля держави.</p>

Безкоштовна пошта @Rivne.com.ua

Адреса: @rivne.com.ua 
Пароль:
  Забутий пароль |  Нова адреса