Статті

Ростемо до жовтої майки лідера

<P>Іноземні інвестиції — це дієвий інструмент змін у діяльності підприємств. Компанії з іноземними інвестиціями краще вписуються у міжнародні мережі, мають вище технологічне забезпечення та власну корпоративну культуру.
<P>В “Індекс-банку” з’явились вечері з босом та Tour de France
<P>— Із приходом інвестора працівники “Індекс-банку” отримали чітке розуміння своєї належності до всесвітньої банківської структури Credit Agricole Group, — пояснює в.о. директора філії “Рівненська дирекція” АТ “Індекс-банк” Роман КІСІЛЬ. — Сьогодні ми працюємо за стандартами провідних світових банків. А це найперше — прозорість усіх процедур та операцій, що пов’язані із банківською діяльністю, формування відповідної корпоративної культури Credit Agricole Group, стимулювання вивчення мов та оперування банківською термінологією, професіоналізм у роботі.
<P>Credit Agricole Group значну увагу приділяє розвитку персоналу: проводить професійні тренінги, впроваджує особисте стимулювання — бонуси та заохочення за виконання планів. Усі працівники банку мають карточку особистого медичного страхування.
<P>Зокрема, цікавим є щорічне змагання між філіями: Tour de France. Філія, яка показує найкращі показники впродовж місяця, — отримує жовту майку лідера. Якщо вона здобуває цю майку впродовж трьох місяців — одержує зелену майку. Представники філії у такому випадку запрошуються до Києва на вечерю з членами правління. Філії, яка здобуває за рік найбільше зелених майок, вручать нагороду — подорож до Парижа представників філії.
<P>ВАТ “Волинь-Цемент” підвищило рівень автоматизації виробництва
<P>— Прихід всесвітньовідомої компанії з виробництва будівельних матеріалів “Дікергофф” сприяв високій економічній динаміці нашого підприємства як у сфері збільшення виробництва, впровадження нових технологій, так і стосовно створення на базі ВАТ “Волинь-Цемент” підприємства з високим рівнем корпоративної культури та менеджменту, — наголошує фінансовий директор ВАТ “Волинь-Цемент” Станіслав ЛУКІН. — Ми впровадили чітку систему бухгалтерського обліку як за національними, так і міжнародними стандартами, управлінську звітність, яка доступна для всіх керівників і вищої, і середньої ланок, забезпечили прозорість діяльності підприємства і компанії “Дікергофф” через щорічне інформування всіх працівників шляхом розсилки їм інформаційних журналів та іншої інформації щодо діяльності підприємства.
<P>За словами фінансового директора ВАТ “Волинь-Цемент”, на підприємстві зрозуміли, що головним капіталом є не матеріальні та фінансові активи, а людський фактор. Тому одним з пріоритетів у діяльності є впровадження на виробництві системи формування професіоналів через пошук нових технологій управління персоналом, підвищення ефективності мотивації персоналу, створення служби висококомпетентних менеджерів, які знаються як на потребах та вимогах виробництва до якості персоналу, так і на вмінні підвищувати його фаховий рівень. Для вирішення цих завдань компанія “Дікергофф” запровадила цикл навчальних семінарів та тренінгів, які, як показала практика, дають значний ефект.
<P>— Адже саме сучасний високоефективний рівень керівництва підприємством і забезпечив ріст виробництва, перетворив нас у сучасне підприємство з високим рівнем автоматизації виробничих процесів та ефективних високотехнологічних робочих місць, — зауважив Станіслав Лукін.
<P>Працівники AES отримали Кодекс ділових та етичних норм
<P>— Іноземці принесли на наше підприємство багато змін, зокрема внутрішню корпоративну культуру, яка є однаковою для підприємств AES Corporation у 27 країнах світу і оформлена у “Кодексі ділових і етичних норм та правил поведінки”, — розповідає голова правління ЗАТ “Ей-І-Ес Рівнеенерго” Вадим КУХТІЙ. — До нього звертається кожен працівник, який має труднощі у прийнятті того чи іншого рішення. Я й сам заглядаю туди у разі потреби. Коли пакет акцій був придбаний AES Corporation, до нас приїхав спеціальний фахівець, котрий пояснював та доносив до працівників цінності, якими ми зараз керуємося. Люди, що працювали на державному підприємстві, знали, як вони повинні поводитись, які нагороди їх очікують у разі успіху, чи покарання у разі не виконання чогось. А от коли працівникам не ставили завдань, а просто просили пройнятися цінностями корпорації — для них було це новим. Тому пройшов певний час, поки світогляд на підприємстві змінився. Сьогодні ми надаємо величезного значення підвищенню кваліфікації працівників. Наші менеджери, зокрема, проходять курс навчання у Києво-Могилянській Бізнес-школі. Цікавою, на мою думку, є практика, що прийшла разом з AES — ротація керівників із одного підприємства до іншого, це дає їм змогу поділитися досвідом та перейняти його. А завдяки зміні керівника працівники охочіше пропонують нові ідеї та краще розкриваються у роботі.
<P>За словами Вадима Кухтія, належність до міжнародної компанії — суттєва перевага на ринку, яка дає можливість підприємству не ходити по колу, а розвиватись у потрібному напрямку. А також точно оцінити своє місце та становище поряд з іншими подібними компаніями у світі. Скажімо, якщо відставання у розвитку десять років, то за наявності фахівців, що знають, які процеси відбувалися за цей період у подібних компаніях, — цей термін істотно можна скоротити, не чекаючи, коли підприємство дійде до цього природним шляхом.
<P>Культурне середовище країни впливає на культуру ведення бізнесу
<P>Віктор ГОЛУБ,
<P>бізнес-консультант:
<P>— Сьогодні бізнес в Україні має певний спадок з радянських часів, а також з часів перебудови. Деякі керівники до цих пір вважають, що успіх у бізнесі приносить не стільки позитивний імідж компанії чи, скажімо, налагоджені комунікації, скільки блокнот із телефонами впливових людей. В Україні, на жаль, до сьогодні присутнє явище нездорового монополізму, коли на певних рівнях влади лобіюються інтереси однієї комерційної структури, а іншим зась у цю сферу діяльності. Іноземці не привчені, на відміну від багатьох вітчизняних підприємців, працювати за побажанням зверху. Для них бізнес — це робота, орієнтована на успіх. Вони надають перевагу чистому бізнесу, і чинопоклоніння у них немає. Найперше хотілося б, щоб іноземний інвестор приніс свої традиції ведення бізнесу: елементи корпоративної культури, культури ринкової та розуміння відповідальності перед клієнтом. Українським підприємствам важливо отримати хоча б цей кістяк, а все інше можна потихеньку нарощувати. Іноземні підприємці відомі також своєю повагою до закону. Наші ж поки що розуміють, що строгість вітчизняних законів пом’якшується необов’язковістю їх виконання.
<P>Але приємно зазначити, що у багатьох вітчизняних компаніях уже розуміють, що бізнес не варто плутати із родинними стосунками і повинні працювати винятково ті фахівці, завдяки яким зростатимуть прибутки підприємств. Тому нинішні бізнесмени переоцінюють вигідність взяття на вакантні місця родичів. Один мій знайомий підприємець зокрема вважає, що краще відкупитися від племінника, ніж би він ходив неробою і розлагоджував роботу у колективі.
<P>Тетяна ФІНКЕВИЧ

Безкоштовна пошта @Rivne.com.ua

Адреса: @rivne.com.ua 
Пароль:
  Забутий пароль |  Нова адреса