Статті

Як довго возитимуть у маршрутках за гривню?

<P>Члени Рівненського міськвиконкому не погодилися з пропозицією перевізників підвищити плату за проїзд у маршрутках до півтори гривні. Вони вважають таке подорожчання невиправданим. Разом з тим керівники міста додали, що невдовзі вартість проїзду може справді подорожчати, але не більш ніж на 25 копійок.
<P>У місяць — 1200 грн прибутку
<BR>За словами директора комунального підприємства “Рівнетранспорт” Миколи Голубоша, працювати при нинішній вартості проїзду перевізникам стає невигідно.
<P>— Тариф на проїзд не збільшувався з 2005 року, — зауважив Голубош. — Проте за цей час суттєво подорожчало пальне, технічне обслуговування мікроавтобусів, вартість шин збільшилася майже вдвічі. Ми отримали не одне звернення від перевізників з проханням збільшити тариф на проїзд у маршрутках.
<P>У підтвердження своїх слів директор підприємства навів таблицю із зазначенням статей витрат, що входять у вартість проїзду. За цими підрахунками необхідний розрахунковий тариф становить 1,62 гривні. Перевізники ж зазначили, що пропонують встановити новий тариф на рівні до півтори гривні за поїздку.
<P>Секретар Рівненської міськради Юрій Торгун назвав цифри, якими оперував Микола Голубош, “взятими зі стелі”:
<BR>— З такими розрахунками вам у молодших класах більше “1” не поставили б. Невже ви думаєте, що ми повіримо, ніби маршрутки здійснюють у день лише вісім рейсів і при цьому перевозять в один бік не більше 18 пасажирів. Та давайте ми зайдемо зараз у будь-яку маршрутку і порахуємо, скільки у ній буде людей. І покажіть мені перевізника, який став би працювати за 1200 гривень місячного прибутку. Ви стали б за таких умов возити людей? — звернувся секретар до кількох присутніх у залі перевізників. — І в те, що зарплата у водіїв 460 гривень, навряд чи хто повірить. Можливо, вартість проїзду дійсно варто збільшувати, але не на половину, а на копійок 20–25. Але ви повинні ґрунтовно економічно довести таку необхідність.
<P>Наполягали члени виконкому й на тому, що перед тим, як збільшити вартість, слід подбати про якість і безпеку пасажирських перевезень, навести лад на дорогах міста. Мав зауваження до підприємців і начальник податкової інспекції у Рівному Михайло Калитюк:
<BR>— Частина підприємств не має найманих працівників чи виплачують зарплату нижчу мінімальної.
<P>За рахунок підвищення цін на проїзд перевізники зокрема хотіли оновити автопарк.
<BR>— Щоб виграти наступний тендер, ми повинні замінити частину бусів, — відстоював позицію власників маршрутів один із підприємців. — Адже багато тих, що зараз їздять містом, — переобладнані у пасажирські.
<P>Керівництво міста такі слова обурили.
<BR>— Підприємець, який вміє вести бізнес, і при таких тарифах буде мати непогані прибутки, — підсумував Торгун. — А зараз відбувається от що: слабший підприємець хоче підтасувати це рішення під себе.
<P>Після доволі тривалого обговорення питання члени міськвиконкому вирішили повернутися до теми на наступному засіданні, тому відклали її на довивчення.
<P>Маршруток може поменшати
<BR>За словами перевізників, якщо у найближчий час вартість проїзду не збільшиться, то від цього можуть постраждати не лише підприємці, а й пасажири. Людям доведеться довше чекати на транспорт, знизиться й якість перевезення, адже мікроавтобуси будуть переповнені.
<BR>— Зростання вартості проїзду у міських маршрутках буде економічно обґрунтованим, — переконаний заступник голови правління громадської організації “Спілка водіїв”, один з перевізників Рівного Валентин Демчук. — За два роки суттєво зріс рівень мінімальної заробітної плати, відповідно зросли й податки. Що вже казати про пальне, яке раніше коштувало 3 гривні, а тепер — 5,2. Працювати стає невигідно.
<BR>Стосовно кількості пасажирів, які користуються маршрутками, то за словами перевізника, в середньому за рейс перевозять дійсно близько 36 людей.
<BR>— Така цифра пояснюється тим, що в певні години маршрутки їздять майже порожніми, не треба забувати й про пільгові категорії, — продовжує Валентин Демчук.
<BR>Ще один головний біль підприємців — постанова Кабміну, згідно з якою перевозити людей вони повинні лише непереобладнаними пасажирськими мікроавтобусами.
<BR>— У нас у місті 80 відсотків маршруток — переобладнані вантажні мікроавтобуси. А для того, щоб придбати маршрутку типу “Богдан” чи “Еталон”, підприємцю потрібно заплатити 35 тисяч доларів, а якщо брати кредит, то й усі 50. Влада краще розробила би дієву програму розвитку автомобільного транспорту, де передбачила поступове оновлення автопарку, — зауважує Демчук. — Підприємців ставлять у такі умови, що працювати стає все важче й важче.
<BR>— Якщо підвищити вартість проїзду хоча б до 1,25, як приміром у Львові, перевізникам уже буде легше, однак чи достатньо буде такої зміни — покаже час, — зазначив він.
<BR>За словами пана Демчука, перед наступним засіданням виконкому перевізники планують провести загальні збори й обговорити питання тарифів та постанову Кабміну.

Безкоштовна пошта @Rivne.com.ua

Адреса: @rivne.com.ua 
Пароль:
  Забутий пароль |  Нова адреса