Статті

“Зупинимо на день усі перевезення на Київ”

<P>Акцію протесту 26 липня провели перевізники Рівненщини за підтримки ГО “Спілка водіїв” та профспілки таксистів. Водії та підприємці-перевізники проти нового наказу Міністерства внутрішніх справ та Міністерства транспорту і зв’язку. Він зобов’язує перевізників погоджувати всі нерегулярні перевезення з ДАІ та Головавтотрансінспекцією. Автомобілісти налаштовані рішуче і в разі невиконання вимог можуть припинити перевезення.
<P>Через що галас?
<P>Із 1 серпня набуває чинності спільний наказ МВС та Мінтрансу від 25 травня “Про основні вимоги щодо забезпечення безпеки перевезень при здійсненні нерегулярних пасажирських перевезень та порядок узгодження їх виконання”. Згідно з документом, нерегулярні перевізники перед початком перевезення пасажирів змушені будуть в обов’язковому порядку узгоджувати його з ДАІ та теруправлінням Головтрансінспекції. Оформляти відповідні документи потрібно буде в цих же інстанціях. Єдиний виняток чиновники зробили для ритуальних перевезень — їх узгоджувати не потрібно. Наказ спричинив невдоволення перевізників. 26 липня вони провели попереджувальний страйк. Як повідомив голова правління Рівненської громадської організації “Спілка водіїв” Сергій Овчинніков, основні вимоги страйкарів такі:
<P>- негайне скасування спільного наказу;- недопущення прийняття проекту постанови уряду “Про внесення змін до постанови Кабміну від 29 листопада 2000 року №1775 “Про термін дії ліцензії на впровадження певних видів господарської діяльності, розміри і порядок нарахування плати за їх видачу” щодо підвищення розміру плати за видачу ліцензій на здійснення автоперевізницької діяльності до 3400 гривень та введення плати у розмірі 85 гривень за ліцензійну картку на кожен автомобіль;
<P>- недопущення прийняття проекту постанови Кабміну “Про внесення змін до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту” в існуючій редакції.
<P>Кожному автобусу свій норов й права
<P>У Рівному організаторами акції протесту 26 липня виступили громадська організація “Спілка водіїв” та Рівненська профспілка таксистів України.
<P>Вранці на стоянку на розі вулиць Степана Бандери та Севастопольської з’їхалися майже 25 мікроавтобусів та автобусів, обклеєних страйковими написами та гаслами. За словами голови правління ГО “Спілка водіїв” Сергія Овчиннікова, це лише попереджувальна акція, до якої не залучали усіх перевізників.
<P>— На страйк приїхали лише ті перевізники, які зараз не мають рейсів, — зауважив пан Овчинніков. — До нас телефонували водії з більшості районів і висловлювали підтримку.
<P>Віру в перемогу інтересів автомобілістів висловив у виступі в колі водіїв маршруток і голова обласної організації профспілки таксистів Олег Поліщук:
<P>— Ми вже не раз протестували проти порушення прав перевізників і домагалися перемоги. На нашу сторону пристали не тільки пасажирські перевізники, а й інші автомобілісти.
<P>Не залишили без уваги акцію протесту й представники влади. Вислухати перевізників приїхали старший державтоінспектор ВДАІ УМВС в Рівненській області Сергій Франтісов, начальник управління транспорту Рівненського міськвиконкому Василь Сливка та начальник територіального відділення Головавтотрансінспекції Володимир Горошко.
<P>— Поява наказу пов’язана зі збільшенням аварійності на дорогах, — розповів Володимир Горошко. — Крім того водії, які здійснюють нерегулярні пасажирські перевезення, дуже часто роблять це взагалі без будь-яких документів. Так тільки за останній тиждень до нашого територіального відділення надійшло 50 актів, складених на водіїв, які перевозили рівнян до місць відпочинку. Та що там говорити, коли зі ста ДТП половина відбувається за участю водіїв, які здійснюють нерегулярні рейси.
<P>Цікавий факт: просто в цей час поряд із місцем пікету трапилась автомобільна аварія — “Сітроен” злегка зачепив “Таврію” (уявіть собі подив водіїв, які ще з машини не встигли вийти, коли поряд одночасно з’явилися преса, телебачення та даішники – авт.).
<P>Про реальні наміри перевізників дотримуватися нового наказу можна судити зі слів приватного перевізника, директора фірми “Автоекспрес-Престиж” Сергія Безкоровайного:
<P>— Свавілля штрафів зараз перейшло всі допустимі межі. Контролюючі органи виписують максимальні штрафи в 1700 гривень для однієї машини по декілька разів на день. Траплялось, що одну маршрутку штрафували по два-три рази за рейс. Причому акт про порушення складали у зв’язку з відсутністю документів. Яких? У законі записано, що перевізник при собі повинен мати ліцензію, дозвіл, маршрутний лист та інші документи. Які інші документи? Хто регламентує перелік цих документів? Якщо наказ не скасують, ми все одно не будемо узгоджувати наші дії з представниками влади. Якщо наші права порушуватимуть і надалі, то просто зупинимо на один день усі перевезення на Київ. Побачимо, що тоді скаже громадськість.
<P>Що далі?
<P>Причетні до чергової автотранспортної розбірки щонайменше три сторони: влада, перевізники, пасажири. Починання чиновників навести лад у наданні послуг з перевезення пасажирів, звичайно, похвальні. Тільки робляться вони якось несистемно і неструктуровано. Ніби чиновники тільки реагують на ситуацію. Як колись було з реформуванням ДАІ. Зростає кількість ДТП — одразу мало не рубом вживають заходів. Намагаються врегулювати найбільш неврегульовану сферу — нерегулярні перевезення. Проте перевізникам відступати нікуди, цим бізнесом вони заробляють собі на шматок хліба. От і починаються страйки і протести. Мабуть, треба чиновникам навчитися узгоджувати свої накази із самими перевізниками. Тоді й проблем таких не виникатиме.
<P>Самі ж перевізники, хоч і кажуть, що на нових умовах працювати неможливо, все одно працюватимуть. Бо, незважаючи на всі нарікання, — це бізнес, який приносить солідні прибутки. Тому й намагаються страйками виторгувати у влади найбільш лояльні правила гри.
<P>Єлизавета КОВАЛЬЧУК

Безкоштовна пошта @Rivne.com.ua

Адреса: @rivne.com.ua 
Пароль:
  Забутий пароль |  Нова адреса